thumbnail_2.jpg
 
 

Litt om kunden

Den Norske Opera & Ballett skal presentere opera, ballett og konserter av høy kunstnerisk kvalitet, innenfor et stort register av uttrykk, og tilgjengelig for et bredest mulig publikum. Som eneste nasjonale og riksdekkende institusjon innen sine kunstarter skal organisasjonen bidra til å videreutvikle den skapende og produserende opera- og ballettvirksomheten i landet.

Prosjektet

Operaen og Heia De Som Vinner (HEIA) gjorde et gigantisk PR-stunt som dekket hele glassfasaden på Operahuset. Vi har vært så heldige å fått delta i dette stuntet, hvor vi har filmet en «behind the scenes» -video og intervjuet operasjefen, og kunstneren «The Stupid Mammals». Videon kan du se øverst.
 
DenNorskeOpera3.jpg
 

Operastykket

Benjamin Brittens mesterverk War Requiem blir en tydelig ytring mot terror og krigsødeleggelser i Calixto Bieitos regi. Et stort kor, barnekor, kammerorkester, symfoniorkester, orgel og tre fremragende solister fremfører dette kraftfulle musikalske utropet for fred

War Requiem ble skrevet til gjenåpningen av katedralen i Coventry i 1962. I likhet med 4000 hus hadde den blitt bombet i stykker i 1940.

Resultat

De gule gigantbokstavene på Operaen fikk de fleste som gikk forbi til å stusse, når vi en morgen møtte opp for å fullføre et videointervju med Operasjefen og kunstneren «The Stupid Mammals» om operastykket «War Requiem», og om selve verket på Operaen.

Samarbeidet vi har med HEIA har lært oss mye, og etter levert produkt, jobber vi fremdeles aktivt sammen.HEIA er et rendyrket sponsorbyrå, som leverer en unik og målrettet tjeneste rettet mot sponsorer og sponsorobjekter.